全体の文献リファレンス

全体の文献リファレンス

整理する文献の数が多くなってくると、同じ文献が違うページで引用されたりして、重複も増えてくる。
そうなると、そのための対策を見込んで、全体の文献リファレンスを作っておく必要がある。
とりあえず、このページはそのための場所である。
まずは、「文献情報を書き込んだ時に」その文献がすでにどこかで引用されているかどうかが分かるように、引用文献はジャーナルのアルファベット順に並べていくことにしておく。

英文雑誌

The American Journal of Clinical Nutrition

  • Vol.33 pp.2426-2433 (1980)
Manipulation of the crop and intestinal flora of the newly hatched chick.
Ella M. Barnes, Clive S. Impey, and Doreen M. Cooper.

American Journal of Veterinary Research

  • Vol.58 No.7 pp.702-705 (1997)
Multiplex polymerase chain reaction assay for genotyping Clostridium perfringens
Ralph R. Meer, and J. Glenn Songer.

Anaerobe

  • Vol.33 pp.14-17 (2015)
Clostridium perfringens: A review of enteric diseases in dogs, cats and wild animals.
Rodrigo Otavio Silveira Silva, Francisco Carlos Faria Lobato.

  • Vol.2 pp.197-203 (1996)
Genotyping of Clostridium perfringens by polymerase chain reaction is a useful adjunct to diagnosis of Clostridial enteric disease in animals.
J. Glenn Songer and Ralph R. Meer.

Applied and Environmental Microbiology

  • Vol.78 No.19 pp.7060-7068 (2012)
A wide variety of Clostridium perfringens type A food-borne isolates that carry a chromosomal cpe gene belong to one multilocus sequence typing cluster.
Y. Xiao, A. Wagendorp, R. Moezelaar, T. Abee, and M. H. J. Wells-Bennik.

  • Vol.77 No.3 pp.1135-1139 (2011)
Real-time PCR assay for Clostridium perfringens in broiler chickens in a challenge model of necrotic enteritis.
Shu-Biao Wu, Nicholas Rodgers, and Mingan Choct.

  • Vol.74 No.17 pp.5366-5372 (2008)
Prevalence and characterization of enterotoxin gene-carrying Clostridium perfringens isolates from retail meat products in Japan.
Yasuhiro Miki, Kazuaki Miyamoto, Ikuko Kaneko-Hirano, Kanako Fujiuchi, and Shigeru Akimoto.

  • Vol.71 pp.3911-3916 (2005)
Quantitative detection of Clostridium perfringens in the Broiler fowl gastrointestinal tract by real-time PCR.
Mark G. Wise and Gregory R. Siragusa.

  • Vol.65 No.4 pp.1483-1490 (1999)
Cloning and nucleotide sequence analysis of gyrB of Bacillus cereus, B. thuringiensis, B. mycoides, and B. anthracis and their application to the detection of B. cereus in rice.
Shoichi Yamada, Eiji Ohashi, Norio Agata, and Kasthuri Venkateswaran.

  • Vol.61 No.1 pp.98-102 (1995)
Specific oligonucleotide primers for detection of lecithinase-positive Bacillus spp. by PCR.
H.Schraft and M.W.Griffiths.

  • Vol.55 No.9 pp.2141-2143 (1989)
Vero cell assay for rapid detection of Clostridium perfringens enterotoxin.
D.E. Mahony, E. Gilliatt, S. Dawson, E. Stockdale, and S.H.S. Lee.

Archives of Animal Nutrition

  • Vol.54 pp.1-17 (2001)
Growth behaviour of a spore forming probiotic strain in the gastrointestinal tract of broiler chicken and piglets.
Anke Jadamus, W. Vahjen, and O. Simon.

Australian Veterinary Journal

  • Vol.54 pp.541-544 (1978)
Reverse phase passive haemagglutination and single radial immunodiffusion to detect epsilon antigen of Clostridium perfringens type D.
K. J. Beh and S. H. Buttery.

Avian Diseases

  • Vol.52 pp.635-640 (2008)
Ulcerative enteritis-like disease associated with Clostridium perfringens type A in bobwhite quail (Colinus virginianus).
H.L. Shivaprasad, Francisco Uzal, Randy Kokka, Derek J. Fisher, Bruce A. McClane, and A. Glenn Songer.

  • Vol.49 pp.606-608 (2005)
Ulcerative enteritis (Quail disease) in lories.
Manuel Pizarro, Ursula Hofle, Antonio Rodriguez-Bertos, Marta Gonzalez-Huecas, and Maria Castano.

  • Vol.47 pp.707-711 (2003)
Incidence and tracking of Clostridium perfringens through an integrated broiler chicken operation.
S.E. Craven, N.A. Cox, J.S. Bailey, and D.E. Cosby.

  • Vol.45 pp.1050-1053 (2001)
Prevalence of Clostridium perfringens in commercial broiler hatcheries.
S.E. Craven, N.A. Cox, N.J. Stern, and J.M. Mauldin.

  • Vol.28 No.4 pp.1120-1124 (1984)
The occurrence of Clostridium perfringens in the intestine of chicks.
Simon M. Shane, Dawn G. Koetting, and Kathleen S. Harrington.

Avian Pathology

  • Vol.45 No.3 pp.381-388 (2016)
Variable protection against experimental broiler necrotic enteritis after immunization with the C-terminal fragment of Clostridium perfringens alpha-toxin and a non-toxic NetB variant.
S. P. Fernandes da Costa, D. Mot, S. Geeraerts, M. Bokori-Brown, F. V. Immerseel, and R. W. Titball.

  • Vol.33 pp.19-24 (2004)
Fatal necrotic enteritis associated with Clostridium perfringens in wild crows (Corvus macrorhynchos).
Yoshiji Asaoka, Tokuma Yanai, Haruko Hirayama, Yumi Une, Eriko Saito, Hiroki Sakai, Masanobu Goryo, Hideto Fukushi and Toshiaki Masegi.

British Veterinary Journal

  • Vol.124 pp.470-477 (1968)
Observations on the bacterial flora of the alimentary tract in three age groups of normal chickens.
Lorna Timms.

Chinese J Microbiol Immunol

  • Vol.27 pp.148-151 (1994)
Isolation of Bacillus cereus in the feces of healthy adults in Taipei city.
Chau-Ling Yea, Chuh-Lung Lee, Tzu-Ming Pan, Chi-Byi Horng.

Diagnostic Procedures in Veterinary Microbiology

成書:C.C.Thomas, Springfield, IL (1984).

FEMS Immunology and Medical Microbiology

  • Vol.24 pp.259-266 (1999)
Typing of sheep clinical isolates and identification of enterotoxigenic Clostridium perfringens strains by classical methods and by polymerase chain reaction (PCR).
B. Kadra, J.P. Guillou, M. Popoff, P. Bourlioux.

FEMS Microbiology Ecology

  • Vol.84 pp.433-450 (2013)
Diversity of Bacillus cereus group strains is reflected in their broad range of pathogenicity and diverse ecological lifestyles.
Siele Ceuppens, Nico Boon, and Mieke Uyttendaele.

International Journal of Food Microbiology

  • Vol.74 pp.195-202 (2002)
Clostridium perfringens and foodborne infections.
Sigrid Brynestad, Per Einar Granum.

  • Vol.56 pp.21-28 (2000)
Amplified fragment length polymorphism (AFLP) analysis of Clostridium perfringens for epidemiological typing.
J. McLauchlin, G. Ripabelli, M.M. Brett, E.J. Threlfall.

  • Vol.14 pp.175-178 (1991)
The presence of enterotoxigenic Clostridium perfringens strains in faeces of various animals.
B. Tschirdewahn, S. Notermans, K. Wernars, and F. Untermann.

International Journal of Hydrogen Energy

  • Vol.33 pp.1586-1592 (2008)
Application of Clostridium-specific PCR primers on the analysis of dark fermentation hydrogen-producing bacterial community.
C-H. Hung, C-H. Cheng, L-H. Cheng, C-M. Liang, and C-Y. Lin.

Iranian Journal of Microbiology

  • Vol.6 No.1 pp.31-36 (2014)
Genotyping of Clostridium perfringens isolated from healthy and diseased ostriches (Struthio camelus)
Jamshid Razmyar, Gholam Ali Kalidari, Ali Tolooe, Mehrnaz Rad and Ahmad Reza Movassaghi

IUBMB Life

  • Vol.64 No.7 pp.617-627 (2012)
The effect of genetically modified Lactobacillus plantarum 590 on the gut health of Sprague-Dawley rats.
H-Y Liu, W-T Xu, Y-F Yuan, S-S Cao, X-Y He, S-Y Li, K-L Huang, and Y-B Luo.

Journal of Applied Bacteriology

  • Vol.77 pp.650-655 (1994)
Typing of Clostridium perfringens by in vitro amplification of toxin genes.
G. Daube, B. China, P. Simon, K. Hvala and J. Mainil.

Journal of Bacteriology

  • Vol.77 No.5 pp.655-660 (1959)
Criteria for identification of Bacillus anthracis.
J.M. Leise, C.H. Carter, H. Friedlander, and S.W. Freed.

Journal of Clinical Microbiology

  • Vol.37 No.2 pp.358-361 (1999)
Prevalence of β2-Toxigenic Clostridium perfringens in horses with intestinal disorders.
Cornelia Herholz, Raymond Miserez, Jacques Nicolet, Joachim Frey, Michel Popoff, Maryse Gibert, Heinz Gerber, Reto Straub.

  • Vol.32 No.10 pp.2533-2539 (1994)
Comparison of Western Immunoblots and Gene detection assays for identification of potentially enterotoxigenic isolates of Clostridium perfringens.
John F. Kokai-kun, J. Glenn Songer, John R. Czeczulin, Futai Chen, and Bruce A. McClane.

  • Vol.27 No.4 pp.660-663 (1989)
Clostridium perfringens food poisoning: Use of serotyping in an outbreak setting.
T.P. Gross, L.B. Kamara, C.L. Hatheway, P. Powers, J.P. Libonati, S.M. Harmon, and E. Israel.

Journal of Food Protection

  • Vol.49 No.7 pp.523-525 (1986)
Evaluation of a reversed passive latex agglutination test kit for Clostridium perfringens enterotoxin.
Stanley M. Harmon and Donald A. Kautter.

Journal of Microbiological Biotechnology

  • Vol.17 No.7 pp.1177-1182 (2007)
Simultaneous detection and identification of Bacillus cereus group bacteria using multiplex PCR.
Park, Si-Hong, Hyun-Joong Kim, Jae-Hwan Kim, Tae-Woon Kim, and Hae-Yeong Kim.

Journal of Veterinary Diagnostic Investigation

  • Vol.25 No.3 pp.314-327 (2013)
Diagnostic clostridial enteric disease in poultry.
Kerry K. Cooper, J. Glenn Songer, Francisco A. Uzal.

  • Vol.17 pp.186-189 (2005)
Enterotoxemia associated with beta2 toxin-producing Clostridium perfringens type A in two Asiatic black bears (Selenarctos thibetanus)
Grazia Greco, Anna Madio, Vito Martella, Marco Campolo, Marialaura Corrente, Domenico Buonavoglia, Canio Buonavoglia.

  • Vol.5 pp.111-113 (1993)
Clostridial enteritis in red lories (Eos bounea).
Donal O'Toole, Kenneth Mills, Robert Ellis, Robert Farr, Marcia Davis.

Jounal of Veterinary Medicine B

  • Vol.45 pp.595-602 (1998)
Strain differentiation of Clostridium perfringens by bacteriocin typing, plasmid profiling and ribotyping.
B. Schalch, H. Eisgruber, H.P. Schau, M. Wiedmann and A. Stolle.

Journal of Wildlife Diseases

  • Vol.44 No.1 pp.155-158 (2008)
Occurrence and prevalence of Clostridium perfringens in polar bears from Svalbard, Norway.
Joerg Jores, Andrew E. Derocher, Christoph Staubach, and Ansgar Aschfalk.

  • Vol.43 No.3 pp.545-547 (2007)
An observation of Clostridium perfringens in Greater Sage-Grouse.
Christian A. Hagen and Robert J. Bildfell.

  • Vol.28 No.4 pp.598-602 (1992)
Necrotizing lesions in the intestine, gizzard, and liver in captive capercaillies (Tetrao urogallus) associated with Clostridium perfringens.
Gudbrand Stuve, Merete Hofshagen, and Gunnar Holt.

  • Vol.23 No.3 pp.376-385 (1987)
Epizootic necrotic enteritis in wild geese.
G. Wobeser and D.J. Rainnie.

Letters in Applied Microbiology

  • Vol.40 pp.407-411 (2005)
Multiplex PCR assay for toxinotyping Clostridium perfringens isolates obtained from Finnish broiler chickens.
A. Heikinheimo and H. Korkeala

New Zealand Journal of Science

  • Vol.27 pp.423-426 (1984)
The detection of Clostridium perfringens type D enterotoxin in the intestinal contents of animals by counterimmunoelectrophoresis.
T. G. Henderson

Poultry Science

  • Vol.88 pp.1850-1857 (2009)
Clostridium perfringens occurrence and ribotypes in healthy broilers reared in different European countries.
A. De Cesare, G. Borilova, I. Svobodova, V. Bondioli, and G. Manfreda.

Research in Microbiology

  • Vol.166 pp.255-263 (2015)
Genomic analyses of Clostridium perfringens isolates from five toxinotypes.
K. A. Hassan, L. D. H. Elbourne, S. G. Tetu, S. B. Melville, J. I. Rood, I T. Paulsen.

Research in Veterinary Science

  • Vol.63 pp.101-102 (1997)
Detection of Clostridium perfringens α toxin by enzyme-linked immunosorbent assay.
R. D. Naylor, P .K. Martin, L. T. Barker.

  • Vol.56 pp.259-261 (1994)
A latex agglutination test for the qualitative detection of Clostridium perfringens epsilon toxin.
P. K. Martin, R. D. Naylor.

Small Ruminant Research

  • Vol.95 pp.65-69 (2011)
Genotyping of isolates of Clostridium perfringens from vaccinated and unvaccinated sheep.
M. R. Ahsani, M. Shamsaddini Bafti, A. K. Esmailizadeh, M. R. Mohammadabadi.

Turkish Journal of Veterinary Animal Science

  • Vol.29 pp.847-851 (2005)
Isolation of Clostridium perfringens from chickens and detection of the alpha toxin gene by polymerase chain reaction (PCR).
Hakan Kalender, and Hasan Basri Ertas.

Veterinary Journal

  • Vol.170 pp.346-350 (2005)
Clostridium perfringens toxin-types in lambs and kids affected with gastroenteric pathologies in Italy.
Grazia Greco, Anna Madio, Domenico Buonavoglia, Marta Totaro, Marialaura Corrente, Vito Martella, Canio Buonavoglia.

Veterinary Microbiology

  • Vol.161 pp.213-217 (2012)
Bacillus cereus infection outbreak in captive psittacines.
S.N.Godoy, E.R.Matushima, J.Q.Chaves, C.F.G.Cavados, L.Ravinovitch, R.H.F.Teixeira, A.L.V.Nunes, P.Melville, M.A.Gattamorta, A.M.Vivoni.

  • Vol.160 pp.256-258 (2012)
Vermin on pig farms are vectors for Clostridium difficile PCR ribotypes 078 and 045.
S.A. Burt, L. Siemeling, E.J. Kuijper, L.J.A. Lipman.

  • Vol.159 pp.397-405 (2012)
Characterization of polymorphisms and isoforms of the Clostridium perfringens phospholipase C gene (plc) reveals high genetic diversity.
Flavia F. Siqueira, Marcelle O. Almeida, Tatiana M. Barroca, Carolina C.R. Horta, Anderson O. Carmo, Rodrigo O.S. Silva, Prhiscylla S. Pires, Francisco C.F. Lobato, Evanguedes Kalapothakis.

  • Vol.140 pp.399-404 (2010)
Clostridia as agents of zoonotic disease.
J. Glenn Songer.

  • Vol.136 pp.411-412 (2009)
A multiplex PCR for toxin typing of Clostridium perfringens isolates.
A. J. A. M. van Asten, C. W. van der Wiel, G. Nikolaou, D. J. Houwers, A. Grone.

  • Vol.116 pp.158-165 (2006)
Clonal relationships among Clostridium perfringens of porcine origin as determined by multilocus sequence typing.
B. Helen Jost, Hien T. Trinh, J. Glenn Songer.

  • Vol.31 pp.389-396 (1992)
Evaluation of enzyme-linked immunosorbent assay for diagnosis of Clostridium perfringens enterotoxemias.
Ahmed H. El Idrissi and Gilbert E. Ward.

The Veterinary Record

  • Vol.154 No.15 pp.480 (2004)
Suspected necrotic enteritis in wild swans.
G. Pritchard, H. Ainsworth, M. Brown, J.P. Duff.

  • Vol.不明 No.不明 pp.575-576 (2004)
Necrotic enteritis in mute swans associated with cyanobacterial toxins.
T. Pennycott, F.M. Young, J.S. Metcalf, and G.A. Codd.

  • Vol 151 pp.210-213 (2002)
Toxin types of Clostridium perfringens isolated from free-ranging, semi-domesticated reindeer in Norway.
A. Aschfalk, P. Valentin-Weigand, W. Muller, R. Goethe.

小見出し

  • リスト
  • リスト
  • リスト

大見出し

本文テキスト。

中見出し

本文テキスト。

  • リスト
  • リスト
  • リスト

小見出し

本文テキスト。

  1. 番号つきリスト
  2. 番号つきリスト
  3. 番号つきリスト

  • 最終更新:2017-02-07 18:12:59

このWIKIを編集するにはパスワード入力が必要です

認証パスワード